Marketing, Social media
Geen reacties

De voordelen van influencers marketing

Influencers marketing

Influencer marketing voor jouw bedrijf

Influencer marketing heeft de afgelopen jaren een enorme vlucht genomen. Social media platforms zoals Instagram en YouTube hebben er voor gezorgd dat influencers een goed betaalde boterham kunnen verdienen met aanbevelingen. Word of mouth is altijd een krachtige tool geweest binnen marketing om je merk, product of dienst onder de aandacht te brengen en dankzij bijvoorbeeld een influencer marketing Instagram kanaal kan je dat op grote schaal bewerkstelligen. Bij influencer marketing trends van nu kan je denken aan promotie via reviews, product placement, een influencer marketing event of een ambassadeurschap. Wij bespreken hieronder welke voordelen influencer marketing voor jouw bedrijf heeft!

Influencer marketing betekenis

Laten we bij het begin beginnen. Influencer marketing betekenis is kort gezegd de vorm van marketing waarbij de strategische activiteiten waarbij mensen met veel volgers (genaamd influencers) op platforms zoals Instagram, YouTube, Facebook of SnapChat worden ingeschakeld om via een aanbeveling je merk, product of dienst promoten onder hun community. De vriendschappelijke aanbeveling van de influencer is krachtig omdat influencers vaak als een vriend of vriendin voelt voor de kijker of volger. Deze manier van adverteren is indien goed uitgevoerd erg overtuigend en krachtig om je boodschap bij de doelgroep te krijgen.

Hoe kan jij marketing inzetten voor je bedrijf?

Een voordeel is dat het laagdrempelig is om deze strategie op te nemen in je marketingplan. Bij kleinere influencers (micro influencers) kan je een samenwerking vaak aangaan op basis van een barterdeal. Verder geldt: hoe meer volgers, hoe meer je betaald voor een samenwerking. Je kunt een influencers betalen om jouw merk, product of dienst te benoemen, dragen of laten zien in een content update.

Influencer marketing trends

Wat kan je doen met influencers? Je kunt bijvoorbeeld een influencer marketing event organiseren waarbij je influencers die passen bij je merk uitnodigt voor een borrel, diner of activiteit dat te maken heeft met jouw bedrijf. Deze activiteiten worden gegarandeerd vastgelegd op social media, waardoor jij opeens veel online bereik genereert. Je kunt ook exclusief een influencer marketing Instagram kanaal inzetten. Bijvoorbeeld door te samenwerken met een hele grote influencer die vervolgens een deel van de collectie op zijn naam krijgt, een product lanceert via jouw merk of frequent jouw merk promoot op zijn of haar kanaal (ambassadeurschap). Zo zie je dat deze vorm van marketing op heel wat manieren is in te vullen. Meer weten?

Ontdek wat hashtags voor jouw merk kan betekenen en genereer in korte tijd een groot bereik online.

Meest recente blogs

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.
Je moet de voorwaarden accepteren voordat je het bericht kunt verzenden

Menu